Weekopening van groep 7/8

17-10-2018
Hoe ziet het onderwijs eruit in 2030? Zijn de leerkrachten dan vervangen door robots? Lees snel verder...
Op maandag 8 oktober vond de weekopening van groep 7/8 plaats. De kinderen hadden deze weekopening helemaal zelf bedacht. En dat is best knap, omdat ze slechts een aantal dagen de tijd hadden om de weekopening te schrijven en te repeteren.

De kinderen hadden het hele verhaal zelf geschreven. Het is de toekomst, de Kievietschool staat er erg goed voor en de modernste technieken worden op de Kievietschool aan de kinderen geleerd. Een concurrerende school, vlakbij de Kievietschool, heeft echter de alleroudste methodes en de kinderen krijgen les uit lesboeken. Zij vinden school maar saai, terwijl de kinderen op de Kievietschool zelfs les krijgen van een robot.

Daar moet de concurrerende school iets aandoen. Als spionnen gingen ze naar de Kievietschool om de robot kapot te maken, zodat de kinderen op de Kievietschool geen goed onderwijs meer kregen. Echter, dit plan mislukte! Daarom besloten de kinderen van de concurrerende school over te stappen naar de Kievietschool. En zo eindigde dit spannende verhaal!

Grote complimenten aan alle kinderen van groep 7/8! De weekopening zat heel goed in elkaar!