Groep 8 en 6 naar Shell Generation

18-10-2018
Techniek, proefjes, dansen... de groepen 6 en 8 zijn naar Shell Generation Discover Festival geweest. Lees snel verder...
Op woensdag zijn de kinderen van groep 8 van de Kievietschool naar het Shell Discover Festival geweest op het Malieveld in Den Haag. Op dit festival kunnen de kinderen allerlei proefjes doen met energie, zoals een robot besturen door een robotpak aan te trekken. In het Kieviet Journaal ziet u de beelden: https://youtu.be/ojI3xIDG2A4

We vertrokken om 10.00uur vanaf het schoolplein met de fiets richting Den Haag. Het was een prachtige fietsroute door de bossen van Clingendael. Eenmaal aangekomen hebben wij de fietsen op een centrale plek neergezet en zijn, netjes in de rij, naar binnen gelopen.

Allereerst begonnen we met de hele groep in een grote ruimte. Hier kregen we een introductiepraatje te horen. Vervolgens gingen we in kleinere groepjes uit elkaar om alles te ontdekken op het festival.

Zo konden de kinderen op een dansvloer dansen. Wanneer de kinderen hard genoeg hadden gedanst, was er een batterij volledig opgeladen. Ook konden de kinderen met een Virtual Reality Bril allerlei spannende landschappen zien. Er stond een reuzenrad, de kinderen konden een drone besturen en eigen windmolens maken.

Het hoogtepunt van het festival was de autorace. De kinderen kregen allemaal een doosje. In het doosje zaten onderdelen van een autootje. Deze onderdelen moesten ze in elkaar zetten. Het autootje werd niet met benzine volgetankt, maar met zout water. De Kievietschool heeft een aantal keren gewonnen met de autorace!

De kinderen hebben ontzettend genoten! Wat een geweldig event!