Knutselen op creamiddag

17-12-2018
Prachtige kerststukjes, werken met hamers en spijkers, verschillende stoffen knopen... het was weer tijd voor de jaarlijkse Kerst creamiddag! Lees snel verder...
Op maandag 14 december was het weer tijd voor de jaarlijkse creamiddag op de Kievietschool! De groepen 3 t/m 8 gingen lekker knutselen! Er werden werkjes gemaakt rondom het thema Kerst en Oud&Nieuw.

Speciaal voor de creamiddag werd er groepsdoorbrekend gewerkt. Dit betekent dat de kinderen van de groepen 3 t/m 5 werden gehusseld en de kinderen van de groepen 6 t/m 8 werden gehusseld.

In groep 3 werden prachtige kerstballen gemaakt. Wat deden de kinderen dit goed! In het lokaal van groep 5 werden er met sokken en wol een prachtige sneeuwpop gemaakt, inclusief een eigen mutsje.

In het lokaal van groep 7 werden kerststukjes gemaakt van vers groen. Een mooie, lange kaars in het midden en je hebt een gezellig stukje staan op tafel tijdens het diner. In groep 6 werden er ook kerststukjes gemaakt en in groep 8 werd er met spijkers, hamers en hout een prachtige Kerstboom of Kerstster gemaakt.

Ook de kleuters hadden een creamiddag. En wat zag het er gezellig uit! Iedereen was lekker aan het werk en de resultaten zijn prachtig geworden. Zo zijn er kerststukjes gemaakt, maar ook prachtige kerstballen.

De kinderen hebben genoten en de resultaten mogen er zeker zijn! Wilt u de kunstwerkjes van onze kanjers bewonderen? Loop even de school binnen! Wij zijn trots op de kinderen! Het was een geslaagde creamiddag! Op naar de Pasen!