Juf Yvette (ma/di)
Juf Simone (woe/do/vrij)

Bezoek Adelbert College
08-11-2023

Gisteren heeft groep 8 het Adelbert College bezocht. Het was een interessante middag, waarin de kinderen hopelijk een goed beeld van de school hebben gekregen. De kinderen zijn opgesplitst in twee groepen en hebben toen een rondleiding gehad. Daarna heeft de ene groep een leerzaam biologielesje gehad en de andere groep een actieve dramales. De dag werd afgesloten met een 'speeddate' tussen de leerlingen en een paar brugklassers van het Adelbert, zodat de leerlingen al hun vragen konden stellen over de middelbare school in het algemeen en over het Adelbert in het bijzonder.

Dit was vanuit de Kievietschool het laatste middelbare schoolbezoek, wij bezoeken alleen de Wassenaarse middelbare scholen met de hele groep. Onlangs heeft uw zoon/dochter een VO-gids mee naar huis gekregen. Hierin staat heel veel informatie omtrent de overgang naar de middelbare school en het maken van een goede schoolkeuze. Ook staat hier informatie in over de open dagen en eventuele meeloopdagen op de middelbare scholen. Vaak is op de website van de school hier nog meer informatie over te vinden. We hopen dat dit én onze schoolbezoeken bijdragen aan het vinden van een fijne school die goed bij de leerling past.

Uitdaging Naut
03-11-2023

Wat hebben we vandaag toch een leuke uitdaging gehad van Naut. Bij de afsluiter van elk thema hebben de kinderen een uitdaging waarbij zij in groepjes een opdracht gaan uitvoeren. Dit heeft te maken met samenwerking en creatief denken. Vandaag gingen ze het verschil testen tussen light producten en gewone producten. We hadden zelfs een heus testpanel dat langskwam in onze klas (groep 3 en groep 7). Wat waren de kinderen van groep 8 lief voor deze kinderen! Daarna hebben ze de testresultaten verwerkt in een grafiek. Dit vonden ze nog best lastig maar met een beetje oefenen en wat uitleg heb ik toch een aantal hele goede en mooie grafieken voorbij zien komen.
Bezoek Rijnlands Lyceum
01-11-2023

Vanmorgen heeft groep 8 een bezoek gebracht aan het Rijnlands Lyceum. Allereerst hebben wij in twee groepen een korte rondleiding gekregen door de school. Vervolgens kregen de kinderen twee verschillende vakken aangeboden. De ene groep kreeg Engels en de andere groep geschiedenis. Daarop volgde een korte pauze waarna de volgende twee lessen werden gestart. Dit waren aardrijkskunde en tekenen. De kinderen hebben het als leuk en leerzaam ervaren.