Groep 1/2A

Juf Eline (do)
Herfst
10-11-2023

Afgelopen week hebben we heerlijk gewerkt aan ons thema 'herfst' in de klas. Voorbeelden hiervan zijn: verschillende paddenstoelen bekeken tijdens de kringles en vervolgens zelf paddenstoelen kleien en verven. De verschillende bladeren bestudeerd die we gevonden hadden tijdens onze wandeling, en vervolgens met wasco de bladeren overtrekken om zo de nerven te kunnen zien. Of liedjes leren over een spin en vervolgens zelf een spinnenweb maken met krijt en verf op de hand. Maar ook onze werkjes omgetoverd tot herfstwerkjes, zoals Loco en het kralenplankje.

Herfstwandeling
06-11-2023

Rondom de school hebben we een hele leuke herfstwandeling gemaakt. Wij vonden van alles! Blaadjes, kastanjes, eikeltjes en zelf verschillende soorten paddenstoelen!

Met alles wat we verzameld hebben konden wij in de kring hier verder mee werken en spelen!

Kinderboekenweek
09-10-2023

Vanaf afgelopen woensdag zijn wij fijn gestart met de Kinderboekenweek. Zo kwamen er gezellig vaders lezen in onze klas en hebben we verschillende activiteiten in de klas gedaan die met het thema 'Bij ons thuis' te maken hadden, zoals het bouwen van huizen. Ook kwam groep 8 voorlezen aan onze kleuters. Dit was zo leuk om te zien! De groep 8-ers hadden zich goed voorbereid en deden dit heel erg goed.