Groep 8 op Survivalkamp

20-06-2019
De kinderen van groep 8 hebben genoten van een heerlijk survivalkamp! Lees snel verder...
Op maandag 17 juni 2019 vertrok groep 8 richting de kamplocatie. In 2019 is er gekozen voor een nieuwe kamplocatie, namelijk 'Het Buitencentrum' in Oldebroek. Traditioneel gingen de kinderen van groep 8 survivallen. In het Kieviet Journaal ziet u de beelden: https://www.youtube.com/watch?v=EiJ2W2gKqwA

De kinderen werden om 8.00uur opgehaald door een grote bus op de Kievietschool. Alle tassen, slaapzakken en boodschappen werden eerst in de bus gelegd. Daarna konden alle kinderen in de bus en vertrokken we allemaal richting Oldebroek. Na een rit van ongeveer anderhalf uur kwamen we aan en werden direct de kamers verdeeld.

Om 10.00 uur begonnen de eerste activiteiten al. De groep van 38 kinderen werd verdeeld in vier groepen. De eerste groep begon met een Obstacle Run, waarbij de kinderen een route moesten rennen van 40 minuten met allemaal obstakels, zoals tijgeren onder een legernet en klimmen over een grote, houten muur. De tweede groep begon met een Escape Room, helemaal in het teken van de mijnbouw. Iedereen kreeg een helm op. De derde groep ging boogschieten en blaaspijpen. En de vierde groep deed 'Robinson Games'. Telkens werd er na één uur doorgeschoven.

In de avond gingen we met z'n allen naar een zwembad in een dorpje verderop. Hier genoten de kinderen van veel (water)-plezier. 's Avonds werd er nog een spooktocht gelopen door het donkere, spannende bos.

Op dinsdag 18 juni 2019 begonnen de kinderen met een heerlijk ontbijtje. Hierna werd de groep verdeeld in vier groepjes. De eerste en de tweede groep gingen klimmen in een groot klimbos. Ieder kind kreeg een tuigje aan en werd gezekerd. De derde groep deed een spelletje 'Hunting Games', waarbij ze met pijl en boog op elkaar moesten schieten. En de vierde groep deed 'Kermisspellen', zoals blikgooien en sjoelen.

's Avonds gingen we naar een groot meer, waar de kinderen opnieuw heerlijk konden zwemmen. Met temperaturen van ongeveer 30 graden was dit natuurlijk een verademing. Na het zwemmen was het tijd voor een reflectortocht in het donkere bos. In groepjes van 5 liepen de kinderen de route van ongeveer 35 minuten. Na middernacht kregen de kinderen nog een zakje chips, een glaasje cola en een aantal snoepjes.

Op woensdag 19 juni 2019 begon de dag opnieuw met een ontbijt, waarna de groep ook weer werd verdeeld in vier groepjes. De eerste groep ging lasergamen, de tweede groep gingen klimmen op de Jacobsladder en de derde en vierde groep maakten een vuurtje. Rond 15.00 uur vertrok de bus weer richting Wassenaar en was dit gave kamp ten einde! De kinderen, de leerkrachten en de hulpouders hebben onwijs genoten!